Βασικός στόχος της μελέτης είναι η αποτίμηση των επιδράσεων από την λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στην ελληνική οικονομία, στην περιφέρεια Αττικής και στην περιοχή των Μεσογείων, λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πρόσφατα δεδομένα και εξελίξεις στην ελληνική οικονομία και στα βασικά μεγέθη λειτουργίας του ΔΑΑ. Στη μελέτη εξετάζεται η πορεία των βασικών μεγεθών και των προσδιοριστικών παραγόντων ζήτησης που αφορούν στη λειτουργία του ΔΑΑ και εκτιμάται η συνολική συνεισφορά του σε όρους ΑΕΠ, απασχόλησης και φορολογικών εσόδων. O ΔΑΑ αποτελεί μοχλό οικονομικής ανάπτυξης σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Οφέλη στην οικονομία προκύπτουν από τη δραστηριότητα των εταιριών και φορέων του αεροδρομίου (το οικονομικό σύστημα του ΔΑΑ), αλλά και από ευρύτερες επιδράσεις, οι οποίες συνδέονται κυρίως με την ανάπτυξη του διεθνούς τουρισμού στη χώρα και σε μικρότερο βαθμό με τις μεταφορικές υπηρεσίες προς τους επισκέπτες του αεροδρομίου. Η λειτουργία του οικονομικού συστήματος ΔΑΑ εκτιμάται ότι συνεισέφερε 3,4 δισ. ευρώ σε όρους ΑΕΠ το 2017. Σε όρους απασχόλησης, η συνεισφορά του οικονομικού συστήματος του ΔΑΑ υπολογίζεται σε 73,2 χιλ. θέσεις εργασίας. Αν ληφθούν υπόψη και οι ευρύτερες επιδράσειςαπό την τουριστική δαπάνη και τις συνδεδεμένες μεταφορικές υπηρεσίες προς τους επισκέπτες, η συνολική συνεισφορά του ΔΑΑ εκτιμάται σε 7,9 δισεκ. ευρώ σε όρους ΑΕΠ ή 4,4% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας το 2017. Σε όρους απασχόλησης, η συνεισφορά διαμορφώνεται σε 181 χιλ. θέσεις εργασίας ή 4,8% της συνολικής απασχόλησης της χώρας.

Κοινοποιήστε αυτή τη δημοσίευση!

Πρόσφατες έρευνες: