Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι διπλός. Από τη μια, η μελέτη εξετάζει την εξέλιξη και αναλύει τις μεταβολές που έχουν σημειωθεί στα βασικά μεγέθη λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος την περίοδο πριν και μετά την έναρξη της κρίσης που ξέσπασε το 2009. Από την άλλη, η μελέτη αναλύει τις επιπτώσεις των δημογραφικών μεταβολών που έχουν σημειωθεί μετά την έναρξη της κρίσης στη μελλοντική προοπτική και εξέλιξη των βασικών μεγεθών λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η διερεύνηση και ανάλυση της εξέλιξης και των μεταβολών που έχουν σημειωθεί πριν και μετά την έναρξη της κρίσης, σε συνδυασμό με τη διερεύνηση των μελλοντικών επιπτώσεων και προοπτικών επιτρέπουν να αναδειχθούν καλύτερα και πληρέστερα οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση.